How to achieve sensorial success

The launching of a new product is a process full of risks and uncertainties, the minimization of these risks has to be a key milestone of any R&D or marketing department.

Considering that the key for the success of a product is to anticipate the needs of a consumer, the sensorial analysis provides the information that we need to know their tastes.

It is important to know if a product is liked but is also important to know why. This is why is important to work with trained tasters panels that identify and objectively measure each organoleptic characteristic of the product they are assessing (example: «savoury flavour, 5.6», «crunchy character 4.1″…)

How do we achieve sensorial success?

The winning formula is in the answers of consumers together with the answers of the trained tasters. This combination provides important information to develop new products or improve the already existing products.

In Tastelab, company specialized in sensorial analysis; we have developed SUCCESTASTE, a service that combines the hedonic sensorial answers (subjective) and analytical (objective) using complex data.

Therefore, is possible to obtain useful information that allows the identification of KEY DRIVERS, correlations, the generation of assets for the decision-making process…

 

 


If  you want more information about the new service SUCCESSTASTE, contact us through the e-mail: info@localhost or by phone  +34 982 818 019.

Compartir el post

Entradas relacionadas

Entrevista a Xose Lois Suarez Becerra por BlastingTalks

 BlastingTalks – entrevistas exclusivas de Blasting News con líderes empresariales y culturales – entrevista a nuestro CAO Xose Lois Suárez Becerra.   Blasting News: Defina brevemente qué es TasteLab, y cómo surgió la idea de negocio. Xose Lois Suárez Becerra: Somos una empresa de tecnología de análisis sensorial. Estamos orientados

Read More

Sentidos, calidad y beneficio. SENSORY MEETING POINTS

SENSORY MEETING POINTS Sentidos, calidad y beneficio   Conoce la experiencia de Cafés Candelas y Pescanova con el uso de SENSESBIT y cómo el análisis sensorial mejora la calidad de los productos impulsando tu cuenta de resultados. Unete a nuestro evento ONLINE el próximo día 6 de octubre de 13:00 a 13:40 POR PARTE DE CAFÉS CANDELAS: Ángeles Miranda Responsable Calidad

Read More

Software de análisis sensorial. SENSESBIT, para un uso inteligente

¿Qué prototipo tengo que sacar al mercado? ¿Estoy bien posicionado sensorialmente, gusta más mi producto que el de la competencia? ¿Cómo modifico mi producto para que guste más? ¿En qué atributos tengo que centrar mi inversión de I+D para que el consumidor lo perciba? ¿Cómo puedo validar mi panel entrenado?

Read More

SOMOS LA PRIMERA EMPRESA DE TECNOLOGÍAS DE ANÁLISIS SENSORIAL DE ESPAÑA

Basada en la ciencia de los sentidos que ofrece servicios de alta calidad y máxima confidencialidad