How to achieve sensorial success

The launching of a new product is a process full of risks and uncertainties, the minimization of these risks has to be a key milestone of any R&D or marketing department.

Considering that the key for the success of a product is to anticipate the needs of a consumer, the sensorial analysis provides the information that we need to know their tastes.

It is important to know if a product is liked but is also important to know why. This is why is important to work with trained tasters panels that identify and objectively measure each organoleptic characteristic of the product they are assessing (example: «savoury flavour, 5.6», «crunchy character 4.1″…)

How do we achieve sensorial success?

The winning formula is in the answers of consumers together with the answers of the trained tasters. This combination provides important information to develop new products or improve the already existing products.

In Tastelab, company specialized in sensorial analysis; we have developed SUCCESTASTE, a service that combines the hedonic sensorial answers (subjective) and analytical (objective) using complex data.

Therefore, is possible to obtain useful information that allows the identification of KEY DRIVERS, correlations, the generation of assets for the decision-making process…

 

 


If  you want more information about the new service SUCCESSTASTE, contact us through the e-mail: info@localhost or by phone  +34 982 818 019.

Compartir el post

Entradas relacionadas

KM ZERO VENTURING 2023

Otro año más TasteLab se pone manos a la obra con KM ZERO para dar apoyo a las Start Ups más rompedoras del panorama de la alimentación. Si tu Start Up busca mejorar el sistema alimentario en cuanto a sostenibilidad, digitalización, salud y bienestar entre otros muchos temas, te invitamos

Read More

VI Sensory Meeting Point

Desde TasteLab & SENSESBIT presentamos los Sensory Meeting Points, encuentros en formaro webinar para mostrar cómo el análisis sensorial ayuda a los departamentos de calidad, I+D+i, producción, marketing y comercialización. En este VI Sensory Meeting Point trataremos sobre las TÉCNICAS DINÁMICAS: ANÁLISIS DE LA TEMPORALIDAD DE LAS SENSACIONES El análisis

Read More

V Sensory Meeting Point

Desde TasteLab & SENSESBIT presentamos los Sensory Meeting Points, encuentros en formaro webinar para mostrar cómo el análisis sensorial ayuda a los departamentos de calidad, I+D+i, producción, marketing y comercialización. En este V Sensory Meeting Point trataremos de descubrir cómo el Análisis Sensorial es una herramienta clave en Investigación y

Read More

SOMOS LA PRIMERA EMPRESA DE TECNOLOGÍAS DE ANÁLISIS SENSORIAL DE ESPAÑA

Basada en la ciencia de los sentidos que ofrece servicios de alta calidad y máxima confidencialidad