Sensory benchmarking as warning system

The knowledge of the position of your products in the market is valuable information for every company, no matter the situation

The objective of a sensory benchmarking study is to compare products that already exist in the market to position them, compare and verify if there are organoleptic differences or similarities among them and to know which are these differences and attributes that add or substract from the point of view of the consumer.

It works as a warning system that allows the identification of a change of trends in the taste of the consumers. For example, the leading companies of a segment have to verify periodically that their products maintain the position as number 1 in the sensorial preference ranking.

If there are any changes, this «warning system» will allow an on-time reaction in order to take the correct decisions, avoid improvisation and save costs.

If you want more information, contact us: info@localhost

 

 

 

 

Compartir el post

Entradas relacionadas

Nuevo logo de SENSESBIT

Os presentamos el nuevo logotipo de nuestro software de análisis sensorial inteligente SENSESBIT. A las puertas del 2023, estrenamos nueva imagen gráfica, el primer paso para un cambio más general de imagen y usabilidad. Seguimos en constante crecimiento, avanzando para ser cada día mejores y por eso hemos buscado una

Read More

Jornada. Innovación sensorial

El próximo 15 de septiembre se organiza en Palencia una Jornada sobre Innovación Sensorial organizada por CETECE En ella estaremos presentado nuestro software SENSEBSIT.   Agenda: 9:30-10:00 Alimentos saludables, ¿se perciben desde el punto de vista sensorial? Elena Romero Melgosa, Centro Tecnológico, CTIC-Cita (La Rioja). 10:00-10:30 Análisis sensorial y su

Read More

SOMOS LA PRIMERA EMPRESA DE TECNOLOGÍAS DE ANÁLISIS SENSORIAL DE ESPAÑA

Basada en la ciencia de los sentidos que ofrece servicios de alta calidad y máxima confidencialidad