Sensory benchmarking as warning system

The knowledge of the position of your products in the market is valuable information for every company, no matter the situation

The objective of a sensory benchmarking study is to compare products that already exist in the market to position them, compare and verify if there are organoleptic differences or similarities among them and to know which are these differences and attributes that add or substract from the point of view of the consumer.

It works as a warning system that allows the identification of a change of trends in the taste of the consumers. For example, the leading companies of a segment have to verify periodically that their products maintain the position as number 1 in the sensorial preference ranking.

If there are any changes, this «warning system» will allow an on-time reaction in order to take the correct decisions, avoid improvisation and save costs.

If you want more information, contact us: info@localhost

 

 

 

 

Compartir el post

Entradas relacionadas

cartel congreso aepas

Organizamos el próximo congreso sensorial

Nos complace anunciaros que el VI Congreso de la Asociación Española de Profesionales del Análisis Sensorial (AEPAS) tendrá lugar en Lugo (Galicia) del 4 al 6 de junio del 2025. Organizado entre el Campus Terra de la Universidad de Santiago de Compostela y nosotros mismos. Siguiendo la tradición de este

Read More
Logo de TASTELAB, expertos en analítica sensorial

CONVOCATORIA DE JUNTA GENERAL ORDINARIA

Se convoca a los señores socios de la Entidad Mercantil “TASTE LAB, S.L.”, a la Junta General Ordinaria que tendrá lugar el próximo día 13 de mayo de 2024 (lunes) para tratar y decidir acerca de los puntos que integran el siguiente ORDEN DEL DÍA 1. Confección de la lista de

Read More

SOMOS LA PRIMERA EMPRESA DE TECNOLOGÍAS DE ANÁLISIS SENSORIAL DE ESPAÑA

Basada en la ciencia de los sentidos que ofrece servicios de alta calidad y máxima confidencialidad