Sensory benchmarking as warning system

The knowledge of the position of your products in the market is valuable information for every company, no matter the situation

The objective of a sensory benchmarking study is to compare products that already exist in the market to position them, compare and verify if there are organoleptic differences or similarities among them and to know which are these differences and attributes that add or substract from the point of view of the consumer.

It works as a warning system that allows the identification of a change of trends in the taste of the consumers. For example, the leading companies of a segment have to verify periodically that their products maintain the position as number 1 in the sensorial preference ranking.

If there are any changes, this «warning system» will allow an on-time reaction in order to take the correct decisions, avoid improvisation and save costs.

If you want more information, contact us: info@localhost

 

 

 

 

Compartir el post

Entradas relacionadas

jueza experta en analítica sensorial haciendo una cata

Ser o no ser un buen catador

Pero, ¿qué es lo que hace a un buen catador? Lo que puede diferenciar un buen catador del resto es el esfuerzo que este ponga en serlo. Claramente existe el factor de la aptitud sensorial de cada individuo, pero de poco sirve percibir una amplia gama de estímulos olfato-gustativos si

Read More
analisis sensorial para la industria de la cosmetica

Análisis sensorial para la industria cosmética

El punto clave para el éxito de tus cosméticos El placer que se genera durante el empleo de los productos cosméticos sobre la piel, evoca una sucesión de emociones que son clave para la toma de futuras decisiones de uso, consumo y compra de cosméticos. En estos últimos años, se

Read More

SOMOS LA PRIMERA EMPRESA DE TECNOLOGÍAS DE ANÁLISIS SENSORIAL DE ESPAÑA

Basada en la ciencia de los sentidos que ofrece servicios de alta calidad y máxima confidencialidad